حملات باج افزاری به فضاهای ابری

در میان حجم گسترده بدافزار‌ها، باج‌افزار‌ها پیشتاز این گروه هستند. در حالی که سایر نرم‌افزار‌های مخرب سیستم‌های رایانه‌ای را غارت می‌کنند، باج‌افزار‌ها با درخواست‌هایی، پا را فراتر می‌گذارند. این روش، تاکتیک قدیمی اخاذی است اما در دنیای دیجیتال دوباره به مرحله اجرا رسیده است. همانطور که ما بیشتر به اینترنت وابسته شده‌ایم، زمینه بازی برای این نوع خاص از بدافزار‌ها به طور بی‌حد و حصر گسترش یافته است. همزمان، تهدیدات امنیت سایبری در حال رشد هستند (در سال ۲۰۲۰، حملات بدافزار‌ها و باج‌افزار‌ها به ترتیب ۳۵۸٪ و ۴۳۵٪ افزایش یافته است) و در حال پیشی گرفتن از حجم گستردگی جوامع هستند.

اگرچه باج‌افزار ممکن است به عنوان یک عملیات فرصت طلبانه شروع شده باشد، اما از آن زمان به یک عمل مجرمانه سازمانی تبدیل شده است. درست همانطور که یک کسب و کار قانونی خود را برای رقابتی ماندن سازگار می‌کند، باج‌افزار‌ها نیز همین کار را کرده و خود را سازگار می‌نمایند. انتقال حجم حملات به فضای ابری، نمونه بارز این موضوع است.

مهاجرت ابری پدیده جدیدی نیست، اما همه‌گیری کرونا، قطعاً آن را تسریع کرده است. برای حفظ تداوم کسب و کار، شرکت‌ها دارایی‌ها و عملیات دیجیتالی خود را به یک محیط محاسبات ابری منتقل کرده‌اند و استفاده از پایگاه‌های داده داخلی را به حداقل می‌رسانند. متأسفانه، مجرمان سایبری این تغییر و داده‌های ارزشمندی را که اکنون در فضای ابری نگهداری می‌شوند، شناسایی کرده‌اند که منجر به حملات «ransomcloud» یا حملات باج‌افزاری ابری می‌شوند.

چنین حملاتی از طریق سه روش کلیدی رخ می‌دهند: همگام‌سازی فایل، اتصال از راه دور با اعتبارنامه سرقت شده و حمله به ارائه‌دهنده فضای ابری.

 

منبع: وب سایت توسعه امن کیان

مطالعه بیشتر

جهت به اشتراک گذاری این مطلب روی رسانه مورد نظر کلیک کنید.

ارتباط با ما

جهت خرید آنتی ویروس و ضد باج افزار و مشاهده محصولات ما اینجا کلیک کنید.

آنتی ویروس و ضد باج افزار

کاوش پردازش کارگزار فناوری اطلاعات

جشنواره فروش سرور HP

جهت دریافت اطلاعیه جشنواره پیش رو فرم رو برو را تکمیل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

سیستم باتری مانیتورینگ آرکا

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

لینک دانلود

جهت نمایش لینک های دانلود اطلاعات زیر را تکمیل نمایید.

Call Now Button