کوالکام از مودم 5G اسنپدراگون X70 مجهز به پردازنده هوش مصنوعی رونمایی کرد

کوالکام از مودم 5G خود به نام اسنپدراگون X70 رونمایی کرد؛ این مودم به پردازنده‌ی هوش مصنوعی مجهز است و در نسل بعدی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها استفاده می‌شود.

کوالکام در سال ۲۰۲۱ اولین مودم ۱۰ گیگابایتی 5G‌ خود را با مدل X65 معرفی و سرعت دانلود و آپلودی قابل‌توجه را برای گوشی‌ها و تبلت‌ها فراهم کرد. این شرکت بعد از گذشت یک سال و در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۲۲ (MWC) از جدیدترین مودم خود به نام اسنپدراگون X70 رونمایی کرد که نسبت به مدل قبلی علاوه بر سرعت دانلود و آپلود بالاتری که دارد، با بهره‌مندی از پردازنده‌ی هوش مصنوعی، سازگارتر و کم مصرف‌تر است.

در واقع کوالکام مودم اسنپدراگون X70 را به‌عنوان «اولین پردازنده‌ی هوش مصنوعی 5G جهان» معرفی می‌کند که با استفاده از یادگیری ماشینی بهترین عملکرد ممکن 5G را ارائه می‌دهد و تأخیر کم و بازدهی انرژی مورد نیاز برای گوشی‌ها را تضمین می‌کند.

تفاوت اسنپدراگون X70 با اسنپدراگون X65

کوالکام در طی چند نسل گذشته، تأکید زیادی بر دریافت بهینه‌ی سیگنال در تراشه‌های اسنپدراگون 5G داشته است. اسنپدراگون X65 در زمان عرضه، الگوریتم جدیدی را ارائه می‌کرد که با تنظیم پویای قدرت رادیویی براساس نحوه‌ی نگه داشتن و استفاده از گوشی هوشمند، قدرت سیگنال را به حداکثر می‌ساند.

حالا به گزارش Digitaltrends، مدل X70 با بهره‌مندی از مجموعه‌ی کاملی از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، علاوه بر بهبود متوسط سرعت، در مدیریت پرتو mmWave (موج میلی‌متری) نیز بهتر عمل کرده و پیوند قوی‌تری برقرار می‌کند. پردازنده‌ی هوش مصنوعی کوالکام در X70 همچنین با انتخاب شبکه و تنظیم آنتن، استفاده‌ای بهینه برای دستگاه به ارمغان می‌آورد.

تفاوت اسنپدراگون X70 با مدل قبلی تنها در به حداکثر رساندن عملکرد نیست؛ کوالکام همچنین اضافه می‌کند که X70 از هر باند 5G موجود از پایه‌ی ۶۰۰ مگاهرتز تا طیف بالای موج میلی‌متری ۴۱ گیگاهرتز پشتیبانی و به سازندگان گوشی‌های هوشمند کمک می‌کند تا بهترین گوشی‌های ممکن را برای بازارهای جهانی مورد هدف خود بسازند.

اسنپدراگون X70 همان سرعت دانلود ۱۰ گیگابایتی 5G مدل X65 را ارائه می‌دهد، اما قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید موجود در این مودم همراه با اتصال ۴ برابری، دستیابی به سرعت‌های بالاتر را برای آن به‌راحتی فراهم می‌کند. فناوری نسل سوم PowerSave و طراحی تراشه‌ی ۴ نانومتری کوالکام، به اسنپدراگون X70 اجازه می‌دهد تا این کار را با توان بسیار کمتری نسبت به قبل انجام دهد و عمر باتری بیشتری داشته باشد.

دورگا ملادی، معاون ارشد بخش 5G، پهنای باند موبایل و زیرساخت کوالکام، در بیانیه مطبوعاتی کوالکام اضافه کرد:

اسنپدراگون X70 نمونه‌ای از دستاوردهای ما برای پی بردن به پتانسیل کامل 5G و فراهم آوردن هوشمندانه‌ی جهانی متصل است.

اسنپدراگون X70 اواخر امسال دراختیار سازندگان گوشی‌های هوشمند قرار خواهد گرفت و می‌توان انتظار داشت که اولین گوشی‌های مجهز به آن تا پایان سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شوند.

 

با اینکه احتمال می‌رود این مودم در هسته‌ی گوشی‌های هوشمند سامسونگ سری اس ۲۳ سال آینده استفاده شود، اپل هنوز به کار‌گیری مودم اسنپدراگون X65 را پیاده‌سازی نکرده است.

شایعات حاکی از آن است که نسل قبلی مودم کوالکام پاییز ۲۰۲۲ در آیفون 14 عرضه شود و بدین‌ترتیب طرفداران اپل باید تا اواخر ۲۰۲۳ برای استفاده از نسل بعدی فناوری مودم 5G منتظر بمانند.

 

 

مطالعه بیشتر

جهت به اشتراک گذاری این مطلب روی رسانه مورد نظر کلیک کنید.

ارتباط با ما

جهت خرید آنتی ویروس و ضد باج افزار و مشاهده محصولات ما اینجا کلیک کنید.

آنتی ویروس و ضد باج افزار

کاوش پردازش کارگزار فناوری اطلاعات

جشنواره فروش سرور HP

جهت دریافت اطلاعیه جشنواره پیش رو فرم رو برو را تکمیل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

سیستم باتری مانیتورینگ آرکا

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

لینک دانلود

جهت نمایش لینک های دانلود اطلاعات زیر را تکمیل نمایید.

Call Now Button