ربات پیشرفته کارمند مخابرات شد!
یک استارتاپ از ربات پیشرفته برای کمک به کارکنان مخابرات استفاده می کند. کسبوکارهای کشور آمریکا مدتهاست که کار مخابرات خود را به کشورهایی مانند هند، پاکستان و… واگذار کردهاند تا هزینهها را کاهش دهند و قوانین کار را زیر پا بگذارند. مشاغل مخابراتی می توانند سخت، طاقت فرسا و باعث تضعیف روحیه باشند. اکنون کهنهکاران سابق این صنعت میگویند استارتآپ جدیدشان میتواند نحوه تعامل مصرفکنندگان داخلی با این کارمندان را به گونهای تغییر دهد و رفاه غیر بومیان را تقویت کند.
چندین رسانه فعال این هفته درباره ساناس، شرکتی که در سال ۲۰۲۰ تأسیس شد، گزارش دادهاند. این شرکت نرمافزار اختصاصی ربات پیشرفته را به شرکتهای مخابراتی ارائه می دهد تا در زمان کار صدای کاربران را تغییر دهد تا «غربیتر» به نظر برسند. گاردین توضیح میدهد:
با استفاده از دادههای مربوط به صداهای لهجههای مختلف و نحوه مطابقت آنها با یکدیگر، موتور هوش مصنوعی ساناس میتواند یک لهجه را به لهجه دیگری تبدیل کند به طوری که غیر آمریکایی ها شبیه آمریکایی های سفیدپوست به نظر برسند.
وبسایت ساناس این فناوری را بهعنوان گامی در جهت توانمندسازی افراد، پیشبرد برابری و… به فروش میرساند. یکی از بنیانگذاران این شرکت که قبلا در مراکز تماس هند کار می کرد ادعا میکند بسیاری از اپراتور هایی که در بیش از ۱۰۰۰ مرکز تماس کار می کنند قبلاً هم از محصولات تغییر صدا استفاده میکردند و تجربیات مثبتی را از کار با آن گزارش کردهاند. با این حال کارشناسان خارج از این صنعت چندان از نتیجه مطمئن نیستند.
کارگران در حال حاضر از نام مستعار آمریکایی استفاده می کنند تا برای مصرف کنندگان غربی آشناتر به نظر برسند. آنها تحت فشار قرار می گیرند یا از آنها خواسته می شود که دروس “طبیعی سازی” صدا را برای کاهش لهجه بومی خود بگذرانند. شرکتهایی مانند ساناس ممکن است راهحلهایی برای این مشکلات ارائه دهند اما هیچ کاری برای رفع مشکلات بزرگتر انجام نمیدهند. در واقع آنها حتی میتوانند حل این مسائل را سختتر کنند.
منبع: وب سایت شهرخبر
بیشتر بخوانید: